//
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

بسم ا لله ا لرحمن ا لرحيم

 

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

::: Pintaku :::
Tinta Pena ini Bukan untuk Pujian Tinta Pena ini Bukan untuk Kebanggaan Tinta Pena ini Untuk Memberi Sedikit Sumbangan Untuk Islam Melangkah Kehadapan Penuh Kebanggaan Menuju Kegemilangan Ingatkan diriku jikaku kealpaan Ingatkan diriku bilaku diselubungi riak kesyirikan Sesungguhnya cita-citaku menjadi Mujahidah Islam Yang bukan bercita-cita menjadi Pejuang Terhormat Tetapi Seperti Pejuang Islam Yang bercita-cita Menjadi Pemikir Ummat!!
*
Salamun Alaik.
Sebarang salin menyalin atau edar mengedar DIBENARKAN kerana yang memberi hidayah dan izin untuk menulis adalah ALLAH..jadi untuk kepentingan islam,manfaatkanlah segala yang ada dalam blog ini… #################### Maka berilah peringatan, kerana sesungguhnya kamu hanyalah orang yang memberi peringatan. Al Quran (88 : 21 )

“Dan sesungguhnya telah Kami mudahkan Al-Qur’an untuk pelajaran, maka adakah orang yang mengambil pelajaran?” (Al-Qamar: 17)

Sesungguhnya mengumpulkan Al Quran (di dalam dadamu) dan (menetapkan) bacaannya (pada lidahmu) itu adalah tanggungan Kami. (Kerana itu) jika kami telah membacakannya hendaklah kamu ikuti bacaannya. (Al Qiyaamah: 17-18)

Jikalu Allah menghendaki, nescaya aku tidak akan membacakannya kepadamu dan tidak (pula) Allah memberitahunya kepadamu. Sesungguhnya aku telah tinggal bersamamu beberapa lama sebelumnya. Apakah kamu tidak memikirkannya (Yunus: 16)

Sesungguhnya Allah telah memberi kurnia kepada orang-orang yang beriman ketika Allah mengutus diantara mereka seorang Rausl dari golongan mereka sendiri. Ia membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah, membersihkan (jiwa) mereka dan mengajarkan kepada mereka Al Kitab dan Al Hikmah. Dan sesungguhnya sebelum ( kedangan Nabi) itu, mereka berada dalam kesesatan yang nyata (Ali Imra: 154)

RENUNGAN BERSAMA

Secubit yang ku tulis, semoga selaut yang dapat dirasai. Ia tidak mustahil justeru Allah itu Maha Kaya, mampu membalas lebih daripada kadar amalan yang dibuat oleh hamba-Nya. Pesan-Nya, “IQRA…bacalah” Membaca itu sesungguhnya satu perintah, satu ibadat. Maka bacalah kerana dengan itu akan terbuka pintu ketenangan dan kejayaan. Pesanku, bacalah dengan hati yang merendah diri kerana aliran ilmu itu umpama air yang mengalir, ianya bertakung di tempat yang rendah. Tadahlah ilmu dengan hati yang tawaduk kerana merasai diri tidak berilmu adalah rasa setiap orang yang berilmu

semoga bermanfaat buat semoa orang yang membacanya,,,,,,,,Amin

</div></p>

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: